1400/08/05  
 
یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۳۱ ۹۴
چچ
رسیدگی به 1537 فقره شکایات در حوزه کالا و خدمات در استان بوشهر

معاون سازمان صمت استان بوشهر اعلام کرد:

رسیدگی به 1537 فقره شکایات در حوزه کالا و خدمات در استان بوشهر

معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهراعلام کرد: در پنج ماه اول سال جاری تعداد 1537 فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه اخذ و رسیدگی گردیده است.

به گزارش شاتا، رضا جمالی افزود: از مجموع1537 فقره شکایات رسیدگی شده، تعداد 420 فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، 992 مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد 125 فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان گردیده است.
وی ادامه داد: بررسی‌ وضعیت گزارشات حاکی از آن است که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان و مابقی مربوط به سایر کالاها می باشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین تخلفات کشف شده شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و همچنین عدم رعایت ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.
جمالی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه 124 گزارش نمایند.

آدرس کوتاه شده:
No Cache
Generate time: 4.4535312652588
Query time: 3.4104016621908