• 17 هزار واحد صنفی متخلف شناسایی شد

      در بازرسی های انجام شده در اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان؛

      17 هزار واحد صنفی متخلف شناسایی شد

      17 هزار واحد صنفی متخلف  شناسایی شد

      به منظور تحقق اهداف سازمان حمایت در راستای اجرای‌طرح نظارتی ماه رمضان مبنی بر تشدید بازرسی و عزم جدی در برخورد با تکرار تخلف واحدهای صنفی، با بازرسی از بیش از 300 هزار واحد صنفی توسط بازرسان ‌سازمانهای صنعت ‌سراسرکشور‌، پرونده تخلف بیش از 16 هزار واحد صنفی جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

      به گزارش شاتا، در راستای مبارزه جدی با تخلفات اقتصادی و نظارت بهینه بر نحوه عرضه کالا و خدمات، تشدید برخورد با تخلفات احتمالی، فراهم نمودن زمینه مناسب برای ارایه خدمات به مصرف‌کنندگان و جدیت بیشتر در مقابله با افراد سودجو، بازرسان سازمانهای صمت استانها در مدت زمان اجرای طرح نظارتی ویژه‌ ماه ‌مبارک‌رمضان، 316 هزار و 310 واحد صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی در سراسر کشور را مورد بازرسی قرار دادند.

      این گزارش حاکیست، از مجموع بازرسی های صورت گرفته طی این مدت تعداد 16 هزار و 592 واحد متخلف به اتهام گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، امتناع از عرضه کالا....، شناسایی که پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسیهای کارشناسی، پرونده متخلفان به ارزش کل 2 هزار و 835 میلیارد و 983 میلیون و 684 هزار ریال، جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی به هیاتهای رسیدگی به تخلفات صنفی و شعب تعزیرات حکومتی استانها معرفی شدند.

      عمده بازرسیهای انجام شده، در حوزه اقلام پرمصرف غذایی نظیر مواد پروتئینی، مواد لبنی، برنج، روغن، قندوشکر، خرما، میوه، سبزیجات و زولبیا و بامیه بوده است.

      براساس این گزارش؛ در راستای اجرای طرح ویژه بازرسی ونظارت در ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش تقاضای مردم برای تامین کالای مورد نیاز در این ایام گشتهای مشترک با حضور بازرسان اتاق اصناف و ناظران افتخاری و با همکاری نهادهای ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، استاندارد و تعزیرات حکومتی، و سایر دستگاههای ذیربط به ویژه دستگاهها و اتحادیه‌هایی که در تامین و توزیع کالاهای پر مصرف این ماه شریف دخیل می‌باشند، برگزار شد.

      شایان ذکر است طی همین مدت بر اساس تدابیر متخذه در خصوص فعال کردن بیش از پیش ستادهای خبری، تمرکز نیروها و امکانات در تحقق اهداف و کاهش زمان رسیدگی به شکایت های مردمی، گزارشات و شکایات از طریق تلفن 124 این سازمان و ستادهای خبری سازمانهای صنعت استانها دریافت و همگی مورد بررسی قرار گرفت.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: