• هدفگذاری و توسعه صادرات به 8 بازار جدید صادراتی استان کردستان

      هدفگذاری و توسعه صادرات به 8 بازار جدید صادراتی استان کردستان

      به منظور افزایش تنوع بازارهای صادراتی، حفظ و افزایش ماندگاری کالاهای صادراتی و بهره گیری از ظرفیت های تولیدی- تجاری استان، هدفگذاری و توسعه صادرات به 8 بازار جدید تدوین گردید.

      به گزارش شاتا،رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای برنامه ها و پروژه های سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید، یکی از مهمترین برنامه ها افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی به 15 کشور همسایه و 2 کشور هند و چین می باشد.
      صادق صمدی خاطر نشان ساخت: پس از بررسی آخرین عملکرد صادراتی استان کردستان به تفکیک بازارها و گروههای کالایی از میان 17 کشور مذکور 8 بازار جدید علاوه بر بازار عراق هدفگذاری گردیده است.
      وی خاطر نشان ساخت این کشورها شامل ترکیه، افغانستان، سوریه، هند، روسیه، پاکستان، ارمنستان و کویت بوده که با بازار عراق مجموعا بیش از 800 میلیون دلار صادرات طی سال 1399 هدفگذاری گردیده است که امید آن میرود با همکاری و مشارکت همه جانبه اعضای کارگروه توسعه صادرات، تشکلهای صادراتی و بازیگران اصلی حوزه تجارت خارجی این اهداف محقق و نتایج مطلوبی را بدنبال داشته باشد.
      گفتنی است 99 درصد کالاهای صادراتی از استان کردستان به کشور عراق صورت می پذیرد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: