• دریافت 701 فقره شکایت مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صمت استان گلستان

      دریافت 701 فقره شکایت مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صمت استان گلستان

      رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت : طی آذر ماه سال جاری تعداد 701 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت شهرستانها اخذ گردیده است .

      به گزارش شاتا، حسین طلوعیان گفت : از تعداد 701 فقره شکایت مردمی رسیده به ستاد خبری این سازمان ، 564 فقره (80درصد ) مربوط به کالا و 137 فقره (20درصد ) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به سیلندرگاز مایع، نرخ حمل و نقل، انواع نان و پوشاک می باشد .

      وی افزود : گرانفروشی ، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور در صدر عناوین تخلفات می باشد .

      طلوعیان با بیان این که ستاد خبری پل ارتباطی مردم با مسئولین و کوتاهترین راه جهت انعکاس و پیگیری مسائل و مشکلات است ، گفت : آمارها نشان میدهد هروقت مردم مسئولین را جهت پیگیری مسائلشان جدی می یابند راحت تر با آنها ارتباط برقرار کرده و مشکلاتشان را به آنها ارجاع می دهند .

      وی ادامه داد : سرعت، دقت و صحت در پیگیری این مطالبات میتواند این پل ارتباطی را همچنان پابرجا نگه دارد و لازمه این امر علاوه بر تلاش مضاعف پرسنل ، مجهز نمودن واحدهای بازرسی به امکانات پیشرفته جهت تحقق این امر مهم است .در این راستا ستاد های خبری مستقر در ادارات شهرستانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از طریق سامانه 124 بعنوان پل ارتباطی بین مسئولین و مردم در سراسر استان ، آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی می باشند .

      رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : مردم عزیز استان می توانند علاوه بر سامانه تلفنی 124 و یا مراجعه حضوری به ادارات صنعت ، معدن و تجارت شهرستانها، از طریق سامانه اینترنتی www.124.ir یا و ب سایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور به آدرسwww.cppo.mimt.gov.ir و یا اپلیکیشن آپ ، شکایات و گزارشات خود در حوزه کالا و خدمات را ارائه نمایند .

      به گفته طلوعیان ، نکته قابل تامل در این خصوص بهره گیری از مشارکت های مردمی در شناسایی به موقع سوء استفاده کنندگان اقتصادی و برخورد با متخلفان و اشخاصی که به قوانین موجود عمل نکرده و در حق مصرف کنندگان اجحاف می کنند، لذا در تحقق این اهداف، هیچ پایگاه آماری و نیروی کارشناسی نمیتواند بهتر و سریعتر از 75 میلیون جمعیت مصرف کننده کشور عمل نماید که در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی نقاط کشور حضور دارند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: