• نوسازی کامل انبارها تا ۳ماه آینده/ تخلیه ۵۰درصد کالاهای اساسی تا پایان سال از چابهار/ ایجاد مخازن ذخیره‌سازی روغن در بندر چابهار

      دبیر شورای هماهنگی توسعه چابهار اعلام کرد ؛

      نوسازی کامل انبارها تا ۳ماه آینده/ تخلیه ۵۰درصد کالاهای اساسی تا پایان سال از چابهار/ ایجاد مخازن ذخیره‌سازی روغن در بندر چابهار

      نوسازی کامل انبارها تا ۳ماه آینده/ تخلیه ۵۰درصد کالاهای اساسی تا پایان سال از چابهار/ ایجاد مخازن ذخیره‌سازی روغن در بندر چابهار

      دبیر شورای هماهنگی توسعه چابهار با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی توسعه چابهار با حضور دستگاه های متولی استانی و ملی از ایجاد خط اعتباری ویژه برای نوسازی انبارهای منطقه مکران تا ۳ ماه آینده خبرداد و گفت: با تصویب پیوستن دو بندر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار، میزان تخلیه و بارگیری کالاها افزایش پیدا خواهد کرد.

      به گزار شاتا، ایرج حسن‌پور در حاشیه بازدید از بندر چابهار گفت: توسعه محور شرق از چندین سال قبل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان تعریف شده بود و پس از سفر مقام معظم رهبری به استان سیستان‌وبلوچستان و بازدید از منطقه آزاد چابهار تأکیدات بسیاری بر توسعه سواحل مکران که از چابهار تا جاسب و هرمزگان کشیده شده است، با قوت ادامه یابد.

      وی با بیان اینکه رسوب کالا در بندر امام خمینی(ره) ضرورت سوق دادن تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به سمت بندر چابهار را دو چندان کرد، گفت: بخش عمده‌ای از تخلیه کالاهای شرکت پشتیبانی امور دام کشور و نیز شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر چابهار صورت می‌گیرد.

      حسن پور به وجود انبارهای طریق‌القدس به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در منطقه آزاد چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: با تکمیل و بازسازی این انبارها، ظرفیت آن به ۵۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت. این در شرایطی است که مقرر شده ظرف ۳ ماه آینده این انبارها بصورت کامل نوسازی و تحویل داده شوند.

      دبیر شورای هماهنگی توسعه بندر چابهار با بیان اینکه در حال حاضر یک کشتی شکر در انبارهای طریق القدس در حال تخلیه است، اظهار داشت: مصوباتی صورت گرفته تا با اختصاص یک خط اعتباری ویژه از سوی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، شرایطی برای سرعت بخشیدن به توسعه بندر چابهار فراهم شود. به نحوی که ایجاد انبارها از سوی بخش خصوصی در جوار اسکله از این خط اعتباری تأمین مالی خواهند شد.
      وی یادآور شد: پیش بینی شده ایجاد مخازن ذخیره سازی روغن به ظرفیت بیش از ۴۰۰ هزار تن از سوی بخش خصوصی و نیز سیلوی گندم مورد پیگیری قرار گیرد.
      حسن پور خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها درمورد ظرفیت های حمل و نقل جاده ای چابهار وجود دارد که برنامه‌ریزی شده تا در جهت رفع آن گام های جدی برداشته شود؛ به این معنا که مشوق‌هایی به رانندگان کامیون داده شود تا حمل بار از این منطقه را با سرعت بیشتری انجام دهند.

      وی در ادامه از ارائه پیشنهاد افزایش تخفیف سود بازرگانی واردات کالاها از ۱۰ به ۲۵ درصد در منطقه آزاد چابهار خبر داد و گفت: در عین حال ایجاد امکانات آزمایشگاهی در این بندر و راه اندازی خط کشتی رانی را دنبال می کنیم. در مجموع ۳۰ درصد از کالاهای وارداتی بخش خصوصی از طریق چابهار خواهد بود و هم اکنون حداقل دو کشتی بخش خصوصی برای تخلیه کالاهای اساسی در راه این بندر قرار دارد.

      حسن پور واردات بخشی از قطعات خودروی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: به منظور افزایش حجم تخلیه و بارگیری بندر، هماهنگی‌هایی با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و نیز سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صورت گرفته تا بخشی از مواد معدنی صادراتی و تولیدات صنایع کشور از طریق این بندر روانه بازارهای هدف صادراتی شوند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: