• بررسی 21هزار شکایت مردمی طی آبان ماه سال جاری

      بررسی 21هزار شکایت مردمی طی آبان ماه سال جاری

      بررسی 21هزار شکایت مردمی طی آبان ماه سال جاری

      طی آبان ماه سال جاری 21 هزارو 398 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات به سازمان حمایت رسیده است که از این تعداد 18 هزارو 609 فقره معادل 87 درصد مربوط به کالا و 2 هزارو 789 فقره معادل 13 درصد مربوط به خدمات بوده است .

      به گزارش شاتا ، در آبان ماه سال جاری 66 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 34 درصد نیز به دلیل استعلامات حقوقی و درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی قراردارد .

      همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده که تخلفات صورت گرفته آن محرز شده است در 548 فقره به ارزش 12 میلیارد و 503 میلیون و 36 هزار ریال در کارگروهها، مصالحه و جلب رضایت شاکیان صورت گرفته و ازتشکیل پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگرمحاکم قضایی اجتناب شده است .

      براساس این گزارش67 درصد مجموع نحوه دریافت شکایت تلفنی ، حدود 20 درصد حضوری و 13 درصد کتبی بوده است .

      گفتنی است بخش عمده ای ازشکایتهای واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان و خواروبار فروشی و همچنین رستوران های غذا خوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک است .

      همچنین گرانفروشی ، تقلب و عدم درج قیمت در صدرعناوین تخلف قرار گرفته است .در این زمینه 31 درصد با 6648 فقره متخلف شناخته شدند و 35 درصد غیر متخلف و 34 درصد نیز در دست بررسی است .

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی: