• راه کم کردن تحریمها از اقتصاد کشور می گذرد

      رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی :

      راه کم کردن تحریمها از اقتصاد کشور می گذرد

      راه کم کردن تحریمها از اقتصاد کشور می گذرد

      رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت : رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اظهار کرد: برای کم اثر کردن تحریم های مالی باید راهی در فضای اقتصاد یافت و آن را بکاربست.

      به گزارش شاتا مرجان فقیه نصیری در همایش بررسی ابعاد حقوقی و تجاری دور جدید تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های اقتصادی و مالی، حوزه فناوری، سیاسی و دیپلماتیک و نظامی را از جمله تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود:تحریم‌های مالی کمتر بر کالاها و اجناس تجاری تمرکز می‌کنند و بیشتر بر نحوه انجام تجارت تمرکز دارند و هدف تحریم کنندگان این است که، توانایی ایران برای انجام فعالیت‌های معمول اقتصادی و تجاری با ایران سخت، پیچیده و پرهزینه ‌شود.

      وی به تشریح بکارگیری ابزارهای دیجیتالی در کسب و کار با وجود تحریم ها پرداخت و گفت: بر اساس آمار جهانی دیجیتال میزان کاربران اینترنت در جهان 53 درصد، کاربران فعال در شبکه های اجتماعی 42 درصد، کاربران موبایل68 درصد و کاربران فعال شبکه های اجتماعی موبایل 39 درصد می باشد.
      فقیه نصیری اظهار داشت: این در حالی است که تعداد کاربران اینترنت در ایران 69 درصد، کاربران فعال در شبکه های اجتماعی49 درصد، کاربران موبایل154 درصد و کاربران فعال شبکه های اجتماعی موبایل49 درصد است.
      رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی عنوان کرد: کشورهای چین، هند، برزیل، روسیه، کانادا، انگیس، امریکا، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا را به ترتیب بیشترین رشد تجارت الکترونیکی جهان را در سال 2017 داشتند.
      وی افزود: چین با 8/63 درصد، هند 5/31 درصد، برزیل 1/19 درصد مقام اول تا سوم جهان را در رشد تجارت الکترونیک در جهان دارند.
      فقیه نصیری با اشاره به تجارت الکترونیکی خرده فروشی اظهار کرد: در سال 2017، میزان خرده‌ فروشی تجارت الکترونیکی در جهان با 10 درصد رشد نسبت به سال قبل، به 2.3 هزار میلیارد دلار رسیده است. چین با 33 درصد و آمریکا با 26 درصد بیشترین حجم تجارت الکترونیکی در سال 2017 را داشته اند.
      وی حجم تجارت الکترونیکی در ایران را با 37 درصد رشد به 82.9 هزار میلیارد تومان در سال 1395 عنوان کرد و گفت: دیجی کالا بزرگترین شرکت خرده‌فروشی اینترنتی با میانگین بازدید روزانه 850 هزار و فروش روزانه 1.2 میلیارد تومان است. علی‌رغم پیشرفت‌های تجارت الکترونیکی در کشور، حجم آن در مقایسه با کشورهای پیشرو بسیار اندک است.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
Page created in 3.0771241188049 seconds.
memoryUsage : 43242Kb