• تاریخ خبر: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      زمان خبر: 10:46

      چرا جشنواره وب و کسب و کار؟

      رشد روز افزون تجارت انواع و اقسام محصولات بصورت الکترونیک که بر پایه علوم و فناوری های ارتباطی شکل گرفته است، آشنایی و توسعه کسب و کارها بر پایه وب را بیش از پیش ضروری ساخته است، موضوعی که گویا قرار است امسال، با برگزاری دومین جشنواره وب و کسب و کار به آن پرداخته شود.
      چرا جشنواره وب و کسب و کار؟

       

      پیشتر برنامه های توسعه خدمات و محتوای الکترونیکی معطوف به توسعه در سطح دستگاه ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی بوده و کمتر به بنگاه های خصوصی توجه شده است.

      اما چنان که شاهد هستیم، در سال های اخیر، توجه به فضای مجازی گسترش یافته و صاحبان صنایع سبک و سنگین، بازرگانان، معدن داران و واسطه های بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، سالانه مبالغ هنگفتی صرف حضور و تداوم خود در بازارهای کسب و کار الکترونیکی می کنند و اگر این رقم های شایان توجه در مسیر صحیح و با استفاده از روش های نوین، خلاق و اثربخش و در قالب پورتال ها، وب سایت ها و خدمات الکترونیک هر چه قوی تر و منسجم تر طراحی و پایه گذاری شوند، موجب افزایش بهره وری و توان رقابتی شده و کسب سهم بیشتری از بازار داخلی و بین المللی را به دنبال داشته و همچنین با ایجاد ارزش افزوده برای بنگاه های پیشرو منابع هنگفتی را به دنبال خواهد داشت.

      دفتر توسعه کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با همین رویکرد قصد دارد آذرماه سال جاری دومین دوره جشنواره وب و کسب و کار بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری را با محوریت ارزیابی وب سایت ها و پورتال های واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری برگزار کند. 

      ** استفاده بهینه از وب، افزایش کارآفرینی و اشتغال را بدنبال خواهد داشت

      مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه در این باره در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا، اظهارکرد:'جشنواره وب و کسب و کار' با رویکرد ارزیابی موثر وضعیت وب سایت یک بنگاه را بر اساس مجموعه شاخص هایی در حوزه های مختلف از جمله محتوا و طراحی، خدمات الکترونیک، سیستم های ارتباط با مشتری و معرفی محصولات، معرفی سازمان بررسی کرده و نقاط قابل بهبود را به صاحبان بنگاه و مدیران فناوری اطلاعات اعلام می کند.

      فرزاد اسماعیل زاده افزود:با توجه به برخی اهداف و ارزش های اصلی این جشنواره، خروجی و ماحصل آن را از بسیاری جهات می توان مفید ارزیابی کرد، بویژه اینکه ایجاد بستر مناسب در جهت حضور موفق در دنیای کسب و کار الکترونیک مبتنی بر دانش، فناوری، ترویج استانداردها و معیارهای کیفیت مرتبط با وب سایت و پورتال های تجاری نیازمند فرهنگ سازی گسترده است که در نتیجه موجب استفاده بهینه از وب، افزایش کارآفرینی و ایجاد اشتغال می شود. 

      وی با اشاره به برخی از اهداف و ارزش های قابل توجه دومین دوره جشنواره وب و کسب و کار بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری، گفت: ارزیابی، انتخاب و معرفی وب سایت و پورتال های کارآمد و برتر، ارائه گزارش از ارزیابی، آشنایی با انواع خدمات الکترونیک در قالب وب سایت و پورتال های اینترنتی و درون سازمانی، آشناسازی مدیران فناوری اطلاعات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری با استانداردهای رایج، خدمات الکترونیک پرکاربرد، ابزارها و فناوری های روز وبسایت ها، پورتال اینترنتی و پورتال درون سازمانی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

      وی همچنین، توسعه تعامل بین بنگاه ها و تامین کنندگان پیشرو در طراحی و توسعه فرآیندهای الکترونیکی و نیز ارزش های قابل توجه آن؛ کمک به اعتلا و توسعه وب سایت ها و پورتال، ارائه راهکار برای بهبود کمی و کیفی حضور بنگاه ها در فضای وب، ترویج استانداردها و معیارهای کیفیت مرتبط با وب سایت و پورتال های تجاری، تشویق و حمایت از فعالیت های توسعه و روز آمد کردن وب سایت و پورتال بنگاه های تجاری را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

       **دومین جشنواره کسب و کار دارای دو بخش عمومی و مسابقه است

        اما اسماعیل زاده در ادامه با بیان این که مخاطبان جشنواره طیف گسترده ای از گروه ها، و فعالان گوناگون عرصه صنعت و معدن و تجارت را در بر می گیرد، افزود: مدیران عامل و مدیران ارشد واحدهای صنعتی، معدنی، تجاری، بنگاه های اقتصادی و دستگاه های ذیربط، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، مدیران و کارشناسان بازاریابی و روابط عمومی، مدیران پورتال ها و وب سایت ها و توسعه دهندگان وب، داشجویان و پژوهشگران فناوری اطلاعات و ارتباطات و شاخه های مرتبط، مشاوران و صاحب نظران فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن جمله هستند.

      وی با بیان این که جشنواره وب و کسب و کار دارای دو بخش اصلی است، گفت: نخست، بخش عمومی جشنواره است که در این بخش، علاقه مندان پس از ثبت نام و پرداخت هزینه شرکت در جشنواره، امکان حضور در برنامه های جشنواره اعم از سخنرانی ها و آموزش های تخصصی و دریافت گواهینامه مربوطه، بازدید از نمایشگاه جانبی، پذیرایی و مراسم اهدای جوایز بخش مسابقه را خواهند داشت.

      مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: حضور در رویداد جشنواره وب و کسب و کار، فرصت های ارزشمندی را جهت یادگیری، تعاملات و ارتباطات و توسعه فردی و سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه وب، فضای مجازی و توسعه برخط کسب و کار در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.

      وی برگزاری مسابقه را دومین بخش جشنواره وب و کسب و کار دانست و گفت: در این بخش، بنگاه های کسب و کاری که علاقه مند به استفاده از وب در جهت توسعه کسب و کار خود در فضای مجازی و ارتقا و بهبود پورتال و وب سایت خود می باشند، در بخش مسابقه جشنواره با عنوان 'نشان برتر تعاملات الکترونیکی' شرکت می کنند و ضمن ارزیابی و اطلاع از نقاط قوت و ضعف وب سایت خود، فرصت رقابت و دریافت 'تندیس نشان برتر تعاملات الکترونیکی' را خواهند داشت.

       **رقابت برای دریافت نشان برتر تعاملات الکترونیکی، مهمترین بخش جشنواره

      اسماعیل زاده با تاکید براین که مهمترین بخش جشنواره، بخش مسابقه و رقابت بر سر دریافت نشان برتر تعاملات الکترونیکی است، هدف از این مسابقه را معطوف نمودن توجه مدیران ارشد و فناوری اطلاعات در واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی به وضعیت پورتال و وب سایت بنگاه تحت مسئولیت آنها، از نظر دارا بودن شرایط و قابلیت های لازم برای پیشبرد اهداف کسب و کار بنگاه در فضای مجازی، به ویژه در عرصه تعاملات بین المللی و نیز ایجاد انگیزه برای این واحدها به سوی برنامه های توسعه کمی و کیفی در این زمینه ذکرکرد.

      وی همچنین گفت: آن دسته از آثار که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند در صورت تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدیر نامه ویژه اقتصاد مقاومتی از سوی وزیر محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت خواهند کرد.

      وی با بیان این که فرصت های مشارکت و تبلیغات در جشنواره، در قالب طرح پذیرش حامی از دیگر ویژگی ها و مزایای مثبت دومین جشنواره وب و کسب وکار است، افزود: روابط عمومی، بازاریابی و فروش شرکت های تولیدکننده نرم افزار، تولید کننده محتوای الکترونیکی، تولید کننده پورتال و طراحان وب سایت و تامین کنندگان خدمات و محصولات مورد نیاز هریک از واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری می توانند از این بخش جشنواره بهره مند شوند.

        ** تقسیم مخاطبان بخش اصلی دومین جشنواره وب و کسب و کار در سه بخش

      اما اسماعیل زاده با بیان این که مخاطبان بخش اصلی مسابقه جشنواره در سه شاخه اصلی شامل صنایع، معادن و اقتصاد تقسیم بندی شده اند، گفت: در شاخه صنایع بخش های برق و الکترونیک، خودرو و نیروی محرکه، شیمیایی و سلولوژی، غذایی، دارویی و بهداشتی، فناوری اطلاعات، ماشین آلات و تجهیزات، نساجی و پوشاک، نفت و گاز و پتروشیمی گروه بندی شده است.

      وی گفت: در شاخه های معادن و صنایع معدنی نیز بخش هایی همچون ساینده ها، سرامیک، سیمان، شیشه، فرآورده های نسوز، فروآلیاژها، فلزات آهنی، فلزات غیر آهنی، کانی های صنعتی، مصالح ساختمانی، معادن آمده است.

      مدیر کل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت با اشاره به شاخه های اقتصاد، تجارت و اصناف، گفت: امور توزیعی، تولیدی، خدمات فنی، خدماتی، شرکت های بازرگانی (داخلی، خارجی)،فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، بنگاه های مالی و اقتصادی مربوط به این شاخه است.

      وی همچنین اظهارکرد: آثار برگزیده روز 20 آذرماه طی مراسمی در محل سالن مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور مقامات دولتی، صاحب نظران حوزه وب و کسب و کار، اساتید دانشگاه، صاحبان بنگاه ها و کارشناسان خبره فناوری اطلاعات معرفی و تقدیر خواهند شد./د.ر/

       

      اشتراک گذاری در فارس توییتر   اشتراک گذاری در کلوب   اشتراک گذاری در کلوب   اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در google+ اشتراک گذاری در telegram