• طراحی نرم افزاری برای کاهش رفت و آمدهای شهری

      صادرات و پیاده سازی نرم افزار در اقلیم کردستان عراق با حمایت صحا:

      طراحی نرم افزاری برای کاهش رفت و آمدهای شهری

      طراحی نرم افزاری برای کاهش رفت و آمدهای شهری

      یک شرکت فعال حوزه ارتباطات اقدام به صادرات و پیاده سازی نرم افزار اعلام جرایم رانندگی در اقلیم کردستان عراق کرده که هدف از اجرای آن امکان دستیابی سریع و راحت به اطلاعات مورد نیاز کارشناسان، مدیران و کلیه کاربران مرتبط، همراه با ارائه سریع اطلاعات به مخاطبان و مشتریان است.

       به گزارش شاتا؛ آرش فرتاش مدیرعامل شرکت ویرا ارتباطات یکتا تلفن در رابطه با مشخصات فنی طرح گفت: این نرم افزار جهت آگاهی مردم از میزان جرائم رانندگی و نیز پرداخت آسان با استفاده از ابزار تلفن همراه و دیگر بسترهای ارتباطی است تا منجر به گسترش فرهنگ استفاده از پرداخت الکترونیک وکاهش رفت و آمد و ازدحام‌های ماهیانه به دلیل پرداخت قبوض در بانک‌ها در اقلیم کردستان عراق شود.

      وی افزود: متاسفانه مردم منطقه کردستان عراق به دلیل بی اعتمادی و ناامنی، تمایل و اشتیاق زیادی به نگهداری نقدینگی خود در بانک‌ها نداشته و آن را به روش‌های گوناگون در نزد خود نگه می‌دارند. از این روی این موضوع باعث شده که استفاده از کارت‌های بانکی در منطقه یاد شده رایج نباشد و در نتیجه پرداخت‌ها نیز از روش‌های سنتی انجام می‌پذیرد که این نرم افزار درصدد حل این مشکل و ایجاد اطمینان خاطر در پرداخت حداقل جرایم رانندگی آنها پیاده سازی شده است.
      وی با بیان اینکه نرم افزار اعلام جرایم رانندگی در سه حوزه سامانه گویا، سامانه پیامکی و سامانه طراحی وب سایت پیاده سازی شده و دارای یک بخش نرم افزاری و یک بخش سخت افزاری است، ادامه داد: بخش سخت افزاری نرم افزار با توجه به نحوه کاربرد می‌تواند به عنوان رابطی (Interface) میان نرم افزار و خطوط تلفن عمل کرده و داخل کامپیوتر صنعتی نصب می‌شود. بدیهی است هر چه ترافیک خطوط تلفنی بیشتر باشد، اولاً به خطوط بیشتر و در نتیجه به بردهای بیشتری نیاز خواهد بود.
      فرتاش با اشاره به اینکه اطلاعات در کل محصول نرم افزاری در دو قالب اصلی گویش (Voice) و متن (Text) قابل دسترسی است، تصریح کرد: محصول نرم افزاری طراحی شده از پنج بخش عمده پست صوتی، اطلاع رسانی گویا، اپراتوری خودکار، پرسش وپاسخ، دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی ومراکز تماس تشکیل شده است .
      وی در ادامه به توضیح پنج بخش نرم‌افزاری این طرح پرداخت و عنوان کرد: پست صوتی و مکتوب شامل صندوق‌های صوتی یا محفظه‌های صوتی هستند که به افراد مختلف در یک سازمان یا موسسه اختصاص داده می‌شوند. این صندو‌ق‌ها همانند صندوق‌های پستی دارای نام (شماره اختصاصی) هستند و افراد به وسیله شماره‌گیر تلفن خود می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند ضمن اینکه برای صندوق‌ها می‌توان قابلیت‌ها و محدودیت‌های خاصی را در نظر گرفت. همچنین این صندوق‌ها علاوه بر قابلیت دریافت پیام‌های صوتی، قابلیت دریافت مکتوبات (Fax) را نیز دارا هستند.
      فرتاش در ادامه به ویژگی اطلاع‌رسانی گویا و مکتوب این نرم‌افزار اشاره کرد وگفت: در این سیستم کلیه اطلاعات لازم و مورد نیاز شهروندان یا به طور کلی مخاطبان سازمان، به صورت درخت اطلاعاتی در اختیار تماس گیرنده قرار می‌گیرد. در این قسمت می‌توان انواع اطلاعات را دسته بندی و سازماندهی کرد تا افراد بتوانند در یک تماس تلفنی ساده و به وسیله شماره گیر تلفن خود به اطلاعات مورد نیاز در زمینه جرائم رانندگی دست‌ پیدا کنند.
      مدیرعامل شرکت ویرا ارتباطات یکتا تاکید کرد: ساختار سیستم اطلاع رسانی گویا کاملاً انعطاف پذیر بوده و در هر لحظه با توجه به نیازها و شرایط موجود، قابل تغییر توسط مدیریت سیستم از طریق تلفن و یا نرم افزار کاربردی گرافیکی است؛ ضمن اینکه اطلاعات شاخه‌ها و اجزای این درخت اطلاع رسانی می‌توانند به راحتی تغییر کرده و به روز شوند. همچنین این سیستم به صورت شبانه‌روزی بودن، دریافت اطلاعات خارج از ساعات اداری را به صورت ساده و بدون ترافیک تلفن میسر می‌سازد.
      وی در ادامه به ویژگی‌های بخش اپراتوری خودکار، پرسش وپاسخ(Q&A) وارتباط با بانک‌های اطلاعاتی (Access to DB) اشاره و اضافه کرد: در بخش اپراتوری خودکار، عمل اپراتوری به صورت خودکار توسط سیستم صوتی صورت خواهد گرفت. در این بخش، سیستم می‌تواند با انواع سوئیچ‌های داخلی و خارجی تلفیق شود و عمل انتقال مکالمه و نظارت بر آن را در دست گیرد. همچنین بخش پرسش وپاسخ (Q&A)در واقع تلفیقی ازسیستم اطلاع رسانی گویا و پست صوتی است که به صورت قابلیت پرسش و پاسخ در خواهد آمد. در این بخش تماس گیرندگان پس از ارتباط با سیستم و مواجه شدن با گویش راهنما، سوالات خود را مطرح کرده و از طریق سیستم و به صورت اتوماتیک کدهای اختصاصی مربوط به هر سوال را دریافت کرده و می‌توانند پس از گذشت مدت زمان معین (که آن نیز توسط سیستم تعیین می شود) در تماس مجدد پاسخ خود را دریافت کنند.
       
      گالری
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
Page created in 3.4312860965729 seconds.
memoryUsage : 32959Kb